Info om ny version af MyAbilia webtjeneste

Udgivet d.

Vi vil på denne måde informere om at Abilia den 29/5 frigav MyAbilia 2.0, en helt ny platform for Abilias webtjeneste.

Formålet med MyAbilia 2.0 er at forenkle konto og licenshåndteringen, at øge sikkerheden samt fremtidssikre myAbilia.

Funktionerne i MyAbilia 2.0 er de samme, selvom det ser lidt anderledes ud end tidligere. Vi håber, at I hurtigt vænner Jer til det, og at I synes, at MyAbilia 2.0 er både bedre og mere enkel at arbejde med.

De største forandringer for dig, som arbejder administrativt med MyAbilia, er følgende:

  • Organisationer er fjernet. Dvs. ”opretter” og bruger tilhører ikke længere en organisation. Administratorrollen er fjernet.
  • Opretterkontoen kan som tidligere registrere en licens til en brugerkonto, men det kan også ske af brugeren selv eller af en støtteperson, hvis det er hensigtsmæssigt.
  • Meddelelsen om at licensen snart udløber sendes nu til alle, som er ”opretter” eller støtteperson for en bruger. Dvs. e-mail adresser skal ikke længere registreres manuelt på licensen.
  • Som ”opretter” kan man ganske enkelt slippe tilknytningen til en bruger, når forløbet er afsluttet.
  • Som bruger kan man på enkel vis få tilknyttet en ”opretter”.
  • Sikkerheden er forbedret på forskellig vis, hvilket påvirker visse Handi-modeller; Handi5 SW på enheder med Android < 5.1 (købt 2013-2014) og HandiXCover 2 skal opdateres til seneste serviceopdatering for at kunne synkronisere med MyAbilia.

Direkte oversat fra Abilia nyhedsbrev.

 

Venlig hilsen

Dorte Aggerlin