Sig hej til vores nye kollegaer!

Udgivet d.

Jubii! Elin Dögg og Mia Christina Brag er startet hos Aabentoft. Begge er uddannet ergoterapeuter, og skal være en del af vores salgsteam!

Vi kan ikke vente med at præsentere dem nærmere – vi får hurtigst muligt opdateret hjemmesiden med et billede og en kort præsentation. Har du lyst, må du endelig ringe og hilse på – du finder deres kontaktinformationer under kontakt i menuen 🙂

Er du vores nye kollega?

Udgivet d.
A/S Aabentoft logo

Vi søger en…

Salgskonsulent med fokus på relationssalg

Har du mange års salgserfaring? Har du lyst til at gøre en ekstra forskel for børn og voksne med særlige behov? Er du empatisk, en holdspiller og målrettet? Hvis du kan nikke anerkendende til disse spørgsmål, så er du måske vores nye kollega.

Aabentoft er en spændende virksomhed med dygtige og motiverede kollegaer, der sætter en ære i at løse opgaver hvor kvaliteten er i højsædet og hvor alle samarbejder for at gøre en forskel for børn og voksne med funktionsnedsættelser. 

Aabentoft søger en energisk og udadvendt medarbejder til salg af hjælpemidler, herunder kommunikationscomputere og sanserum.

Om stillingen:

Du bliver en del af et team bestående af dygtige fagfolk, der lægger en ære i kvalitetsbevidst arbejde, hvor dit job primært vil bestå af salg – lige fra afprøvning og til efterfølgende support i det omfang det må være nødvendigt.

Du bliver en del af et salgsteam, hvor sparring og dialog går hånd i hånd. Din faste plads er sammen med salgsteamet, samt din hverdag vil også bestå at være udekørende, enten for at fremvise produkter eller til borgerafprøvninger.

Vi forventer at du har gå på mod, kan skabe relationer i branchen og har lyst til at blive et ansigt ud ad til.

Arbejdet består bl.a. af:

  • at skabe og vedligeholde relationer, der bygger på tillid
  • at booke og afholde egne møder både fysisk og virtuelt
  • at fremvise og sælge hjælpemidler, bl.a. indenfor områderne kommunikation og sanserum
  • at skabe afprøvninger hos borgere, der munder ud i salg og varetage eventuel eftersalgs support
  • at afholde webinarer og workshops i fællesskab med salgsteamet
  • at deltage i messer

Da det er en nyoprettet stilling, vil du have mulighed for at sætte dit eget præg på hverdagen.

Vi søger:

En engageret salgskonsulent, der forstår at skabe tillid både hos det offentlige og hos borgerne, og som er en god repræsentant for Aabentoft. Du trives med kundebesøg, borgerafprøvninger og du motiveres af at udtænke unikke løsninger.  

Du er ansvarlig, handlekraftig og struktureret. Du hjælper når det er nødvendigt, og du er omstillingsparat ved henvendelser. Du tænker ud af boksen med salgsmuligheder, og du er ikke bleg for at opsøge informationer og forfølge muligheder. Du er ærlig, loyal og serviceminded.

Det er en fordel med kendskab og erfaring indenfor det sundhedsfaglige område, enten gennem tidligere arbejde eller uddannelsesmæssig baggrund.

Vi forventer at:

  • du har salgserfaring
  • du kan varetage dialog med kunder selvstændigt
  • du har teknisk flair og god computerforståelse
  • du evner at skabe relevans for vore hjælpemidler
  • du er udadvendt, iderig og en god kollega
  • du bevarer overblikket selv under afbrydelser
  • du har en positiv og struktureret tilgang til arbejdet
  • du har gyldigt kørekort, min kategori B
  • du vil være med til at leve op til vores målsætning; at gøre en forskel

Vi tilbyder dig:

En sund arbejdsplads med gode kollegaer og sparring på tværs af fagligheder. Du bliver en del af et godt team, hvor du er med til at definere din egen rolle og sætte dagsordenen.

Aabentoft er en mellemstor virksomhed, der servicerer og supporterer hjælpemidler til handicapbranchen. Vi er den markedsledende servicepartner indenfor el– og manuelle kørestole. Du bliver en del af vores salgsteam, hvor vi tilbyder spændende hjælpemidler indenfor områderne kommunikation, kognition, monteringsløsninger og sanserum.

Din base vil være i vores afdeling i Hornslet, Aarhus. Vi tilbyder en fastsættelse på 28 – 37 timer om ugen, hvor nærmere antal timer aftales ved ansættelse.

Tiltrædelsesdato er fleksibel, da vi er villige til at vente på den rette profil. Din ansøgning skal sendes til marlene@aabentoft.dk senest d. 16.05 2021. 

Vi ser frem til at høre fra dig.

Samarbejde med Smartbox!

Udgivet d.

Vi har skabt et nyt samarbejde med Smartbox, der har udviklet den helt igennem fantastiske Grid platform til kommunikation og interaktion med din omverden!

Grid 3 findes på mere end 27 sprog og hvert år tilslutter mere end 10,000 nye brugere sig – nu kommer det også til Danmark!

Grid er en komplet ASK-pakke, som er designet til at hjælpe dig med at kommunikere og interagere med verdenen omkring dig. Alt i Grid 3 kan skræddersys, så det passer til dig og din foretrukne betjening.

Brug symbol- eller tekstkommunikation til at få en stemme, hold dig opdateret via en lang række apps, som giver dig interaktion via sociale medier mv., og opnå uafhængighed via indbygget omverdenskontrol, hvor du blandt andet kan styre dit tv eller kontrollere lyset i dit hjem.

Gridpads betjenes med touch, kontakter, pegeredskaber, øjenstyring, tastatur og mus eller endda et miks. Ja, listen er lang. Det er betjening på dine præmisser!

Ansvar for hinanden og situationen (COVID-19)

Udgivet d.

Hos A/S Aabentoft tager vi regeringens retningslinjer og anbefalinger alvorligt, og følger nøje udviklingen. Vi vil løbende lave tiltag for at gøre vores til at forhindre yderligere smittespredning.

A/S Aabentoft arbejder fortsat med at kunne servicere hjælpemidler til hele landets borgere når behovet opstår. Alle medarbejdere er yderst opmærksomme på at agere på bedst mulige vis når vores serviceteam rykker ud, og tager nødvendige forholdsregler. Det betyder blandt andet at vi vil opfordre alle borgere til at være liftet ud af deres hjælpemiddel samt, i det omfang det er muligt, overveje hvorvidt vores team kan arbejde på hjælpemidlet i et tomt lokale. Både for borgers sikkerhed samt for at sikre at smitterisiko ikke viderebringes.  

A/S Aabentoft kan fortsat træffes på telefon og e-mail.

Lad os stå sammen om at passe på hinanden!

De bedste hilsner,

Per Aabentoft

A/S Aabentoft, jeres servicepartner

NYHED! Cosmo Excel – Dansk

Udgivet d.

Kreativ læring til de tidlige år og til yngre personer med særlige behov. Træning af fysiske, kognitive og kommunikative færdigheder på vilkår, der både tilgodeser den enkelte, grupper eller en hel klasse, og som samtidig er en sjov og kreativ måde at lære.

Nyt samarbejde med Filisia, der har udviklet Cosmo!

Som noget helt nyt har vi indgået et samarbejde med Filisia der, sammen med en lang række fagpersoner, har skabt Cosmo! Cosmo er interaktive og multisensoriske aktiviteter og kontakter (cosmoer), som motiverer elever til at udvikle motoriske, kognitive og kommunikative færdigheder gennem leg og musik.

Cosmo findes i flere pakker af forskellig størrelse, hhv. Cosmo Excel med 14 aktiviteter og 6 kontakter (cosmoer), Cosmo Quatro med 8 aktiviteter og 4 cosmoer samt Cosmo Duo med 5 aktiviteter og 2 cosmoer.

Cosmo er prisvindende og evidensbaseret!

Cosmos multisensoriske aktiviteter er designet til at udvikle færdighedsbaserede og funktionelle mål til hjælp for hverdagens aktiviteter. De interaktive spil er designet af terapeuter og specialundervisere mht. at skabe spændende og motiverende muligheder for læring og terapi.

 

 

 

 

 

 

Info om ny version af MyAbilia webtjeneste

Udgivet d.

Vi vil på denne måde informere om at Abilia den 29/5 frigav MyAbilia 2.0, en helt ny platform for Abilias webtjeneste.

Formålet med MyAbilia 2.0 er at forenkle konto og licenshåndteringen, at øge sikkerheden samt fremtidssikre myAbilia.

Funktionerne i MyAbilia 2.0 er de samme, selvom det ser lidt anderledes ud end tidligere. Vi håber, at I hurtigt vænner Jer til det, og at I synes, at MyAbilia 2.0 er både bedre og mere enkel at arbejde med.

De største forandringer for dig, som arbejder administrativt med MyAbilia, er følgende:

  • Organisationer er fjernet. Dvs. ”opretter” og bruger tilhører ikke længere en organisation. Administratorrollen er fjernet.
  • Opretterkontoen kan som tidligere registrere en licens til en brugerkonto, men det kan også ske af brugeren selv eller af en støtteperson, hvis det er hensigtsmæssigt.
  • Meddelelsen om at licensen snart udløber sendes nu til alle, som er ”opretter” eller støtteperson for en bruger. Dvs. e-mail adresser skal ikke længere registreres manuelt på licensen.
  • Som ”opretter” kan man ganske enkelt slippe tilknytningen til en bruger, når forløbet er afsluttet.
  • Som bruger kan man på enkel vis få tilknyttet en ”opretter”.
  • Sikkerheden er forbedret på forskellig vis, hvilket påvirker visse Handi-modeller; Handi5 SW på enheder med Android < 5.1 (købt 2013-2014) og HandiXCover 2 skal opdateres til seneste serviceopdatering for at kunne synkronisere med MyAbilia.

Direkte oversat fra Abilia nyhedsbrev.

 

Venlig hilsen

Dorte Aggerlin

Tekniker søges til vores afdeling i Brøndby!

Udgivet d.

Kørende og serviceminded servicetekniker

Med udgangspunkt fra vores afdeling i Brøndby, søger A/S Aabentoft en kørende og serviceminded servicetekniker til at servicere og yde support af hjælpemidler til handicapbranchen, primært el – og manuelle kørestole.

Du bliver en del af en fleksibel virksomhed i solid vækst og som er den markedsledende servicepartner i branchen. Du bliver en del af et team bestående af dygtige fagfolk, der ligger en ære i kvalitetsbevidst arbejde. Dit job vil primært bestå af kørende serviceopgaver, og suppleres i lettere grad af værkstedsarbejde.

Arbejdet består af:

  • Elektrisk og mekanisk service af hjælpemidler fra forskellige leverandører
  • Fejlsøgning og udskiftning af elektriske/elektroniske og mekaniske dele
  • Ombygninger og tilpasninger af hjælpemidler til den enkelte bruger
  • Programmering i el-kørestole
  • Udførelse af lovpligtige eftersyn

Profil:

Vi forventer at du er selvstændig, dynamisk og engageret samt tager ansvar for udført arbejde. Du skal være serviceminded og skal kunne begå dig hos handicappede.

Du skal være fleksibel i din hverdag såfremt der kommer en akut serviceopgave. Ligeledes skal du kunne tænke kreativt, arbejde selvstændigt, men samtidig være en teamplayer. Vi forventer desuden at du er ærlig og loyal.

Krav til kvalifikationer og personlige egenskaber:

  • Selvstændig
  • Fleksibel
  • Have gyldigt kørekort
  • Være et godt ansigt udadtil
  • Interesse og forståelse for avanceret elektronik, svagstrøm m.v.
  • Gerne elektrisk uddannelse
  • Gerne el- og computerbaseret baggrund
  • Mekanisk forståelse, en del arbejde er af mekanisk karakter.
  • Gerne erfaring som servicetekniker
  • Vil være med til at leve op til vores målsætning; at gøre en forskel

Ansvar:

Det er vigtigt at du tager ansvar i dagligdagen og leverer et professionelt stykke servicearbejde. Herunder også at efterlade et positivt og godt indtryk hos den enkelte bruger, at opføre sig ordentligt og professionelt i marken, at planlægge og administrerer sin dagligdag i samarbejde med servicekoordinatoren/ledelsen samt at holde orden og styr på værktøj og servicebiler.

Firmaet:

Vi er en dynamisk virksomhed med korte kommandoveje, hvor fleksibilitet er et nøgleord. Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder og gode kollegaer med højt fagligt niveau. Hos os er kunden altid i centrum. Ved at sparre med hinanden samt at løfte opgaver selvstændigt og i fællesskab, afdækker vi altid kundens behov på bedste vis.

Din arbejdsplads er beliggende i Brøndby, afdelingen er en del af en mellemstor virksomhed beliggende nær Århus. Du skal være bosat i Storkøbenhavn eller nærområdet. Det er et nøgleord at du er fleksibel, da akutte sager kan forekomme.

Ansættelsesdato er hurtigst muligt, og der er tale om en fastsættelse på fuldtid. Din ansøgning skal sendes til ansoening@aabentoft.dk senest d. 20.06 2018 (med mulighed for forlængelse), men send den hurtigst muligt da vi kan påbegynde rekruttering løbende.

 

Kørekort: B(Almindelig bil)

Fuldtidsansættelse: 37 timer/ugen

Ansøgningsfrist: 20/6 2018

Ansøgning sendes til: ansoegning@aabentoft.dk

MEMOPLANNER KAMPAGNE!

Udgivet d.

Lige nu kører vi kampagne på MEMOplannerne fra Abilia! Vælg enten MEMOplanner Medium, der kan tages med på farten, eller MEMOplanner Large, der placeres et synligt sted i hjemmet for at sikre at du altid har overblikket over din dag.

Kampagnen gælder til og med 30/4 2018!

Dedikeret tids- og planlægninghjælpemiddel til kognitiv støtte

MEMOplanner fra Abilia hjælper med at få kontrol over hverdagen, så du opnår tryghed og forudsigelighed. Du får hjælp til at se hvilken dag og tid på døgnet det er, og hvilke aktiviteter du har planlagt i dag, ugen og måneden. Du får tydelige påmindelser samt hjælp med tjeklister.

MEMOplanner findes i to størrelser, hhv. MEMOplanner Medium og MEMOplanner Large. MEMOplanner Medium på 10” er anvendelig til at tage med på farten, og leveres både med bordstativ og vægbeslag. MEMOplanner Large på 24” er anvendelig til at hænge et synligt sted i hjemmet, og leveres derfor med vægbeslag.

Din MEMOplanner kan synkroniseres med din egen Android smartphone, via din myAbilia konto! Samt via myAbilia.com er det muligt at få fjernhjælp fra pårørende eller støttepersoner.

Den populære kalender MEMOday har fået en ny lækker pris!

Udgivet d.

Vi kan nu tilbyde den populære kalender MEMOday til en ny favorabel pris!

MEMOday er en rigtig populær og brugervenlig kalender, der hjælper med at holde styr på døgnet. Kalenderen er både anvendelig til personer med demens og andre personer der har behov for støtte til at holde styr på dato, dagen og tidspunktet på dagen.

MEMOday kan nu købes til 1.595 kr. (inkl. moms) ved at følge dette link.